وبلاگ

توضیح وبلاگ من

کامران نجف‌زاده قاتل بروس لی را پیدا کرد!

قاتل بروسلی پیدا شد!

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، کامران نجف زاده خبرنگار صداوسیما، به دنبال علت مرگ بروس لی (ورزشکار و بازیگر معروف و محبوب چینی) رفت. برخی از افراد، از علت مرگ او خبر نداشتند و برخی دیگر از سخن گفتن درباره او، فراری بودند.

سرانجام پس از مصاحبه با دختر بروس لی، مشخص شد که طبق گفته پزشکان، در معده‌اش شاهدانه‌های سمی مشاهده شده بود.

بروس لی به ستاره هالیوود تبدیل شده بود اما دستانی در پشت پرده، با رفتاری نژادپرستانه، او را از دایره قدرت و شهرت حذف کردند.

این خود برتر بینی و رفتار نژاد پرستانه غربی‌ها، سالهاست که بر مردم کشورهای مختلف آشکار شده است اما همچنان خودشان لزوم احترام به حقوق بشر را فریاد می‌زنند.

منبع: خبرنگاران جوان

معرفی اجمالی حضرت امام جواد (ع)

معرفی اجمالی حضرت امام جواد (ع)  

تاریخ شهادت: 30 ذیقعده سال 220 هجری

تولد و دوران امامت ایشان:
امام محمد بن علی (ع) معروف به جواد الائمه، تقی و جواد و مکنی به ابوجعفر ثانی   در دهم رجب دیده به جهان گشود . نام پدرش امام علی بن موسی الرضا (ع) امام هشتم شیعیان و مادرش خیزران می‏باشد.

امام محمد تقی (ع) پس از شهادت پدرش امام رضا (ع) درسال 203 قمری، مقام منیع   امامت را در هشت‏ سالگی بر عهده گرفت و آن را به راستی و درستی هدیت کرد و به مقصد  عالی رسانید. مامون عباسی (هفتمین خلیفه سلسله عباسیان) پس از شهادت امام رضا (ع( از امام جواد (ع) دل جویی کرد و دخترش ام الفضل را به عقد وی درآورد.

چگونگی شهادت:
معتصم، خلیفه عباسی و جعفر، پسر مأمون، سمی را در انگور تزریق کردند و برای ام‏فضل فرستادند. ام فضل نیز آن را در میان کاسه‏ای گذاشت و جلو امام جواد علیه‏السلام نهاد و از آن انگور بسیار توصیف کرد. سرانجام آن حضرت از انگور خورد و طولی نکشید که آثار سم را در خود احساس کرد. در همان حال ام‏فضل پشیمان شد و گریه کرد. حضرت به او فرمود: «چرا گریه می‏کنی؟ اکنون گریه تو سودی ندارد. ین را بدان که به سبب ین جنیت، به چنان دردی مبتلا می‏شوی که هرگز علاج ندارد و چنان به تنگدستی افتی که جبران‏پذیر نباشد». بر اثر نفرین آن حضرت، ام‏فضل به دردی بیمار شد که همه اموالش را در راه معالجه آن مصرف کرد، ولی سودی نبخشید و با نکبت بارترین وضع به هلاکت رسید. برادرش جعفر نیز در حال مستی به چاه افتاد و جسد بی‏جانش را از چاه بیرون آوردند. ادامه….

مرقد مطهر امام جواد علیه السلام
امام جواد علیه السلام  در کنار جدش امام کاظم (ع) در مقابر  قریش شهر بغداد - که امروز به آن کاظمین می‏گویند - دفن گردید

واقعه غدیر خم

واقعه غدیر خم

پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله و سلم در سال دهم هجرت برای انجام فریضه وتعلیم مراسم حج به مکه عزیمت کرد. این بار انجام این فریضه با آخرین سال عمر پیامبر عزیز مصادف شد و از این جهت آن را «حجة الوداع » نامیدند. افرادی که به شوق همسفری ویا آموختن مراسم حج همراه آن حضرت بودند تا صد وبیست هزار تخمین زده شده اند.

مراسم حج به پایان رسید وپیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم راه مدینه را،در حالی که گروهی انبوه او را بدرقه میکردند وجز کسانی که در مکه به او پیوسته بودند همگی در رکاب او بودند، در پیش گرفت. چون کاروان به پهنه بی آبی به نام «غدیر خم » رسید که در سه میلی «جحفه » (1) قرار دارد، پیک وحی فرود آمد وبه پیامبر فرمان توقف داد. پیامبر نیز دستور داد که همه از حرکت باز ایستند وبازماندگان فرا رسند.

کاروانیان از توقف ناگهانی وبه ظاهر بی موقع پیامبر در این منطقه بی آب، آن هم در نیمروزی گرم که حرارت آفتاب بسیار سوزنده وزمین تفتیده بود، در شگفت ماندند.مردم با خود می گفتند: فرمان بزرگی از جانب خدا رسیده است ودر اهمیت فرمان همین بس که به پیامبر ماموریت داده است که در این وضع نامساعد همه را از حرکت باز دارد وفرمان خدا را ابلاغ کند.

فرمان خدا به رسول گرامی طی آیه زیر نازل شد:

ادامه »

چهل حدیث امام محمد باقر (علیه السلام )

چهل حدیث امام محمد باقر (علیه السلام )


1- چه بسا شخص حريص بر امری از امور دنيا ، که بدان دست يافته و باعث نافرجامي و بدبختی او گرديده است ، و چه بسا کسی که برای امری از امور آخرت کراهت داشته و بدان رسيده ، ولی به وسيله آن سعادتمند گرديده است . بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (166)
2- تو را به پنج چيز سفارش مي کنم : اگر مورد ستم واقع شدی ستم مکن ، اگر به تو خيانت کردند خيانت مکن ، اگر تکذيبت کردند خشمگين مشو ، اگر مدحت کنند شاد مشو ، و اگر نکوهشت کنند ، بيتابی مکن . بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (167)


3- سخن نيک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گيريد . بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص (170)


4- چيزی  با چيزی نياميخته است که بهتر از حلم با علم باشد . بحارالانوار ، دار احياء الترا العربي ، ج 75، ص(172)


5- نهايت کمال ، فهم در دين و صبر بر مصيبت ، و اندازه گيری در خرج زندگاني است . بحارالانوار ، دار احياء الترا العربی ، ج 75، ص(172)

ادامه »

نماز جمعه تهران

حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

 


برخی مسئولان فقط منتظرند کسی چیزی بگوید تا پاسخ دهند/ترامپ تیغ ظلم آل‌سعود و آل‌خلیفه را تیزتر کرد
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: برخی مسئولان فقط منتظرند کسی چیزی بگوید، تحمل ندارند و زود باید پاسخ او را بدهند و اقدام کنند.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه برخی انقلاب کردند اما همتشان آنقدر نبود که پیروز شوند، اظهار داشت: ما گرسنگی را تحمل می‌کنیم اما فساد را خیر! باید کمی درباره برخی اتفاقات تامل کرد.

ادامه »

چالش مامانم اینا، مامانت اینا!

چالش مامانم اینا، مامانت اینا!

حتما شنیده اید که می گویند ازدواج دختر و پسر تنها پیوند ۲ نفر نیست بلکه پیوند ۲ خانواده است یعنی این که پدر و مادر ما چنان در ما درونی شده اند و پدر و مادر همسرمان چنان در او درونی شده اند که انگار ۲ خانواده با هم ازدواج می کند، نه یک نفر با یک نفر. خانواده‌های ما مهم ترین عامل شکل گیری شخصیت ما بوده اند. همین می تواند پایه به وجود آمدن مشکلات ارتباطی با خانواده همسر باشد.
فرآوری : هدی پاک نهاد – بخش کلوب ازدواج تبیان

در حال حاضر جامعه سنتی ما در حال گذار به مدرنیته است و این موضوع خودش را به بغرنج ترین شکل نشان داده است. از یک طرف زوج های جوان امروزی خیلی بیشتر از قبل برایشان استقلال مهم است و ازطرف دیگر پدر و مادرها همچنان می‌خواهند با قوانین نانوشته روزگار خودشان با عروس یا دامادشان رفتار کنند.

 

در این موقعیت عجیب و غریب احتمال ایجاد چالش با خانواده همسر بیشتر و بیشتر می شود. اما اختلاف با خانواده همسر معمولا از کجا نشأت می گیرد و با آن باید چه کار کرد؟

اختلاف از کجا می آید؟

ادامه »

خواص انواع تخمه ها

خواص انواع تخمه ها

 


#تخمه ها مانند #ماهی ها از نظر امگا ۳ غنی اند. #امگا_۳ موجود در تخمه ها به کاهش بی نظمی های ضربان قلب، تری گلیسرید خون، خطرات تشکیل لخته، سرعت سخت شدن شرایین، خطر فشار خون بالا و کاهش سرطان و اختلالات رفتاری در جوانان کمک می کند و برعکس امگا۳ های دارویی، خطر مسمومیت ندارند.

به گزارش جام جم آنلاین، تخمه ها منبع غنی چربی هستند که هنگام رسیدن، مقدار زیادی از نشاسته خود را از دست می دهند و به میزان چربی آنها افزوده می شود.
از نظر نوع چربی هم دارای اسیدهای چرب اشباع و غیراشباع هستند که البته مقدار اسیدهای چرب غیر اشباع (مفید) آنها بیشتر است در ادامه به خواص برخی از انواع تخمه ها اشاره می کنیم.

تخمه #آفتابگردان : انرژی ساز
تخمه #هندوانه : استخوان ساز
تخمه #خربزه : خون ساز
تخمه #کدو : دفع کننده کرم و افزایش هوش و تقویت حافظه
تبیان

انتصاب حجت‌الاسلام محمدحسنی به ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

انتصاب حجت‌الاسلام محمدحسنی به ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش
 

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا در حکمی حجةالاسلام آقای حاج شیخ عباس محمدحسنی را به ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

متن حکم فرمانده کل قوا به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

جناب حجةالاسلام آقای حاج شیخ عباس محمدحسنی

نظر به تعهّد و شایستگی و تجارب ارزنده، شما را به ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم.

ارتقای هوشیاری و بصیرت دینی و انقلابی آحاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده آنان، افزایش روحیه‌ی صمیمیّت بین کارکنان ارتش با سایر نیروهای مسلح و تعامل اثربخش با فرماندهی کل آجا، مورد انتظار است.

از تلاش‌های ارزشمند جناب حجة‌الاسلام آقای حاج سیّد محمدعلی آل‌هاشم در طول خدمت تشکر و قدردانی می‌کنم و توفیق خدمت بیشتر ایشان در سنگر امامت جمعه و توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

سیّد علی خامنه‌ای

۱۱ تیر ۱۳۹۶

یک مرزبان شهید شد

درگیری مرزبانان با اشرار در مرز پیرانشهر / یک مرزبان شهید شد


مرزبانان کشور در مرز چیانه با اشرار مسلح درگیر شدند.
  به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در پی درگیری نیروهای هنگ مرزی پیرانشهر با اشرار مسلح در ارتفاعات کانی خدا ، یکی از مرزبانان به شهادت رسید.

گفتنی است؛ در این درگیری ۳ تن از نیروهای هنگ مرزی پیرانشهر هم زخمی شدند.

یادآور می شود این خبر از سوی مرزبانی استان آذربایجان غربی تایید شده است.

مراقب جعبه‌های پیتزا باشید

عزیزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛


هشدار در مورد آلودگی‌های پنهان فست فودها/ مراقب جعبه‌های پیتزا باشید


رئیس انجمن صنایع غذایی گفت: اگر جعبه‌های پیتزا از استاندارد‌های لازم برخوردار نباشند، میکروب‌های مختلفی به درون غذا منتقل می‌شود.
محمدحسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: جعبه‌های ویژه نگهداری و حمل مواد غذایی باید از کاغذهای نو ساخته شوند تا از بروز بیماری‌های مختلف گوارشی و حتی پوستی جلوگیری شود.

وی بیان کرد: اگر جعبه‌های پیتزا یا هر نوع مواد غذایی دیگری از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و مجوز‌های بهداشتی را دریافت نکرده باشد، ممکن است حامل میکروب‌های مختلف باشد که این آلودگی به درون غذا منتقل شود.

ادامه »

جانشین ابوبکر البغدادی چه کسی خواهد بود؟

جانشین ابوبکر البغدادی چه کسی خواهد بود؟

یکی از فرماندهان نیروهای حشد شعبی تاکید کرد، جانشین ابوبکر بغدادی، رهبر داعش شخصی از کشورهای حوزه خلیج فارس و عملیات بعدی این گروه تروریستی در جزیرة‌العرب خواهد بود. جبار المعموری، یکی از فرماندهان حشد شعبی عراق در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز این کشور اظهار داشت، جانشین البغدادی در صورتی که کشته و یا اسیر شده باشد، طبق اطلاعات موجود فردی از اتباع یکی از کشورهای عرب منطقه خلیج فارس خواهد بود زیرا اعراب منطقه خلیج فارس در تشکیلات داعش حضور چشمگیری دارند و خود البغدادی نیز خواسته که آنها نقش مهمی داشته باشند زیرا آنها اتباع کشورهایی هستند که در آنجا از تفکرات داعش حمایت می‌شود.

ادامه »

مرگ ابوبکر البغدادی

مرگ ابوبکر البغدادی توسط سپاه قدس تایید شد

 

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تروریست‌ها نتوانستند به اهداف خود در منطقه خاورمیانه دست یابند.


به گزارش کارگرآنلاین، حجت الاسلام علی شیرازی روز پنجشنبه و درباره اشرافیت سپاه قدس بر تحرکات تروریست ها افزود: سپاه قدس به صورت کامل در برابر تروریست ها ایستاده است، به همین دلیل تروریست ها نتوانستند به اهدافی که در منطقه دنبال می کردند، دست یابند.
 
وی در خصوص توانمندی موشکی ایران برای سیلی زدن به گروه تروریستی داعش نیز گفت: توان موشکی ایران سیلی محکمی از ایران به داعش بود و این ضربه هراسی بر دل گروه های تروریستی و داعش در منطقه انداخته است.

به نوشته ایرنا، شیرازی درباره مرگ البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش نیز افزود: مرگ این تروریست قطعی است.
 
نماینده ولی فقیه در نیروی سپاه قدس گفت: داعش دست پرورده آمریکاست و مورد حمایت برخی از کشورهای منطقه است و این تروریست ها زاییده حمایت این کشورها هستند.

 

 

 

بعد از ماه رمضان چه کنیم؟

بعد از ماه رمضان چه کنیم؟

 

 

فرصت ناب بعد از ماه رمضان را از دست ندهیم. مثل کسی نباشیم که از فروشگاه کلی خرید کرده ولی در آن را باز نمی‌کند!/ حالِ خوش بعد از ماه رمضان، شبیه حال خوش بعد از ورزش است./ چرا در مفاتیح‌الجنان، برای ماه شوال ادعیۀ چندانی نوشته نشده است؟/ بهترین استفاده از فرصت بعد از رمضان «عادت به خوبی‌ها» است فرصت ناب بعد از ماه رمضان را از دست ندهیم. مثل کسی نباشیم که از فروشگاه کلی خرید کرده ولی در آن را باز نمی کند!/ حالِ خوش بعد از ماه رمضان، شبیه حال خوش بعد از ورزش است./ چرا در مفاتیح الجنان، برای ماه شوال ادعیۀ چندانی نوشته نشده است؟/ بهترین استفاده از فرصت بعد از رمضان «عادت به خوبی‌ها» است حجت الاسلام پناهیان: یکی از غفلت‌های مهم ما این است که

ادامه »

آخرین سخنان شهید بهشتی

 

آخرین سخنان شهید بهشتی قبل از انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی


حادثه هفتیم تیر شش روز پس از عزل بنی‌صدر از ریاست‌جمهوری صورت گرفت. سه روز قبل از وقوع این حادثه، محمد جواد قدیری، عضو کادر مرکزی سازمان مجاهدین خلق و طراح اصلی انفجار مسجد ابوذر که در آن آیت‌الله خامنه‌ای، امام جمعه وقت تهران مورد سوءقصد قرار گرفت، به دوستان خود با اطمینان خبر داده بود که «روز هفتم تیر» کار یکسره خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، امروز سالروز فاجعه هفتم تیر است. آن‌هایی که فرزندان روزهای نخست انقلاب هستند خوب به یاد دارند که هفتم تیر سال‌60 ایران چگونه داغ دار شد. 

این حادثه شش روز پس از عزل بنی‌صدر از ریاست‌جمهوری صورت گرفت. سه روز قبل از وقوع این حادثه، محمد جواد قدیری، عضو کادر مرکزی سازمان مجاهدین خلق و طراح اصلی انفجار مسجد ابوذر که در آن آیت‌الله خامنه‌ای، امام جمعه وقت تهران مورد سوءقصد قرار گرفت، به دوستان خود با اطمینان خبر داده بود که «روز هفتم تیر» کار یکسره خواهد شد.

ادامه »