وبلاگ

توضیح وبلاگ من

نماز جمعه تهران

 
تاریخ: 17-04-96
نویسنده: سیده زهرا شمسی

حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

 


برخی مسئولان فقط منتظرند کسی چیزی بگوید تا پاسخ دهند/ترامپ تیغ ظلم آل‌سعود و آل‌خلیفه را تیزتر کرد
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: برخی مسئولان فقط منتظرند کسی چیزی بگوید، تحمل ندارند و زود باید پاسخ او را بدهند و اقدام کنند.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه برخی انقلاب کردند اما همتشان آنقدر نبود که پیروز شوند، اظهار داشت: ما گرسنگی را تحمل می‌کنیم اما فساد را خیر! باید کمی درباره برخی اتفاقات تامل کرد.

حجت الاسلام کاظم صدیقی اضافه کرد: در روز قیامت هیچکس نمی‌تواند اسرائیل بسازد و به حقوق دیگران تجاوز کند و از تروریست ها حمایت کند و آن روز، «روز امن» است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: توصیه من این است که گناهان را در ابعاد مختلف اعم از سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی و فردی و … ترک شوند.

وی با اشاره به ایام هفتم تیر و قوه قضائیه افزود: آیت الله شهید بهشتی سید الشهدا انقلاب و مرد بزرگی بود. او  نه تنها در زمان خود مظلوم بود ؛ بلکه پس از شهادت هم گوهر کمیابی بود.

حجت الاسلام کاظم صدیقی با اشاره به ابعاد خصوصیات فردی و معنوی شهید بهشتی افزود: شهید بهشتی هیچگاه ادعای دانشمندی نداشت. وی به موضوعات فرهنگی تاکید داشت.  آیت الله بهشتی همه مخالفین خود را تحمل می کرد و در برابر آن همه تهمت برای دفاع از خود لب باز نمی کرد.

مرحوم بهشتی به دلیل دغدغه اجتماعی که داشتند، از آقای قرائتی خواسته بودند که وارد ادارات دولتی نشوند و آموزش به جوانان را ادامه دهند؛ ایشان در سعه‌صدر نمونه کامل بودند اما امروز برخی از مسئولان منتظرند کسی چیزی بگوید تا سریع واکنش نشان دهند. آیت‌الله بهشتی همه مخالفان را تحمل می‌کرد و برای دفاع از خود، لب باز نمی‌کرد و به خود هرگز اجازه نداد برخلاف خواست امام (ره) چیزی بگوید.

حجت الاسلام کاظم صدیقی ادامه داد: امام در آن زمان بگو مگو ها را بین ملی گراها، بنی صدر و … نهی کرده بود و شهید بهشتی در برابر آن همه هجمه لب باز نمی کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از دستگاه قضایی تاکید کرد: دستگاه قضایی یک نهاد پشتیبان از حقوق مردم ، آزادی مشروع و کاهش دهنده مشکلات اجتماعی است و این بر اساس اختیارات قانون اساسی تعیین شده است. نظارت بر قانون از وظایف قوه قضائیه است و چتر نظارتی قوه قضائیه باید حضور داشته باشد تا خلافی در هیچ وزارتخانه ای ایجاد نشود و اگر تخلفاتی شد مصوبات توسط دیوان عدالت باطل شود.

حجت الاسلام کاظم صدیقی تصریح  کرد: لازم است تا این قوه و جایگاهش تقویت شود تا انتظارات رهبری برآورده شود. امیدواریم قضات بدانند که در لبه آتشند و آنجا دیگر جای جهت گیری و پارتی بازی نیست. قضات باید رعایت اخلاق کنند و بدانند خداوند بشر را تکریم کرده است.

حجت الاسلام کاظم صدیقی ادامه داد: قضات باید بدانند که مردم نباید پشت در یا مقابل میز آن ها تحقیر شوند و نباید برای خودشان ابهت قائل شوند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به نوع حقوق بشر آمریکایی و سعودی تصریح کرد: ترامپ با روی کارآمدن تیغ ظلم آل سعود و آل خلیفه را تیزتر کرده و آن ها قتل نفس می کنند.

وی اضافه کرد: پرونده های مهمی در قوه قضائیه رسیدگی شده و البته با نقطه مطلوب فاصله دارند.

حجت الاسلام کاظم صدیقی ادامه داد: سعودی ها با پشتیبانی آمریکا در شهرهای شیعه نشین همچون قنطیف و عوامیه جنایت می‌کنند. در آذربایجان هم مردم نمی توانند حقوق خود را استیفا کنند و مجامع حقوق بشری سکوت کرده اند.

 خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد:شیخ ابراهیم زکزاکی و علما آذربایجانی به چه جرمی در زندان اند که این موضوع باید توسط قوه قضائیه از بعد حقوقی رسیدگی شود.
حجت الاسلام کاظم صدیقی ادامه داد: قبر شریف سبط اکبر پیامبر قبرش تحقیر شده و احترامی به قبور شریف بزرگان گذاشته نمی شود

کلیدواژه ها: جنایت آل سعود, صدیقی, مسؤلین, نماز جمعه, یمن
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر [عضو] 
5 stars

خدا ايشان و تمام خدمتگزاران به اسلام را حفظ نمايد.

1396/04/17 @ 09:59


فرم در حال بارگذاری ...

« چهل حدیث امام محمد باقر (علیه السلام )چالش مامانم اینا، مامانت اینا! »