وبلاگ

توضیح وبلاگ من

زندگی نامه حجت الاسلام والمسلمین رضا شریفی

 
تاریخ: 24-06-95
نویسنده: سیده زهرا شمسی

زندگی نامه حجت الاسلام والمسلمین رضا شریفی

این عالم عامل و مجاهد نستوه از شاگردان امام راحل و از روحانیان فاضل وشجاع در مبارزات علیه رژیم طاغوت بود و در کنارحضرت امام(ره) نقش بسزایی در حمایت از مبارزان انقلابی داشت.


منزل حجت الاسلام والمسلمین شریفی در زمان طاغوت پناهگاه امنی برای مبارزانی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی، علی حجتی کرمانی،علی کاظمی و… بود.
همچنین ماه نامه بعثت که ساواک را متحیر و سرگردان کرده بود در منزل ایشان منتشر می شد.
حجت الاسلام والمسلمین شریفی پدر دوشهید و خود از رزمندگان دفاع مقدس بود.
حجت الاسلام والمسلمین رضا شریفی پدر شهید مهدی شریفی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بود که در دوران دفاع مقدس شربت شهادت نوشید.
فعالان رسانه استان قم در دیدار بیست دوم اردیبهشت ماه سال جاری با مرحوم حجت الاسلام والمسلمین رضا شریفی دیدار کرده بودند و ایشان طی سخنانی گفته بود : در طول هشت سال دوران دفاع مقدس شاهد حضور روحانیان و طلبه های حوزه علمیه در کنار رزمندگان اسلام بودیم و این توفیق نیز برای اینجانب حاصل شد که در کنار رزمندگان در جبهه ها حضور داشته باشم.
» نگاهی به زندگی نامه شهید مهدی شریفی تربیت یافته حجت الاسلام والمسلمین مرحوم رضا شریفی:
شهید محمدمهدی شریفی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز قم از شهیدان افتخارآفرین اصحاب رسانه استان قم است.
شریفی در ۲۰ بهمن ماه سال ۴۷ در شهر مقدس قم به دنیا آمد و تحت تربیت پدر بزرگوارش حجت الاسلام والمسلمین رضا شریفی قرار گرفت. وی تحصیلات خود را در مقطع راهنمایی و متوسطه در مدرسه امام موسی صدر و دبیرستان امام صادق(ع) در این شهر ادامه داد و در حوزه علمیه قم نیز مشغول تحصیل شد.
علاقه خاص وی به فعالیت خبری باعث شد که کار در حوزه خبر را در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم از همان ابتدای مقطع متوسطه آغاز کند و در این عرصه متعهدانه و خالصانه در راستای خدمت به مردم و انعکاس فداکاری های جوانان این مرز و بوم در جبهه های جنگ و حمایت های مردم در پشت جبهه همت گمارد.
شهید شریفی در پی دلاورمردی های جوانان این مرز و بوم و در پاسخ به ندای پیر جماران حضرت امام خمینی(ره) در ۲۸ آذر ماه سال ۶۴ در حالیکه خود را آماده دفاع از اسلام و میهن می دید و از سوی دیگر قصد انعکاس و روایتگری از شیرمردی های جوانان این مرز و بوم را داشت به منطقه جنوب کشور اعزام شد.
این شهید در ۲۳ اسفند ماه همان سال (۶۴) به علت اصابت ترکش به سر در عملیات والفجر ۸ در منطقه فاو به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت رسید و به خیل شهیدان پیوست و جاودانه شد.
و دیگر فرزند شهید آن مرحوم مهندس محمدجواد شریفی هم سلول آیت الله طالقانی ومجروح جنگ تحمیلی می باشد.

 

 

 

آیت الله حاج شیخ رضا شریفی گرگانی از شاگردان حضرت امام راحل (ره) و مبارزان نستوه دوران انقلاب اسلامی، این عالم عامل و مجاهد نستوه همزمان با اولین روز از ماه مبارک رمضان سال 1395 در بیمارستانی در شهر گرگان دار فانی را وداع گفت.

مراسم تشییع و تدفین «آیت الله حاج شیخ رضا شریفی» صبح جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ در قم برگزار شد. نماز بر پیکر این فقید، به امامت «آیت الله العظمی شبیری زنجانی» اقامه شد. در این مراسم حجج اسلام و آقایان «کشمیری» عضو دفتر امام خمینی(ره)، «میرمحمدی» عضو دفتر مقام معظم رهبری، «یثربی» و «قره خانی» نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، روحانیت و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

پیکر آن مرحوم در در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) در قطعه صالحان به خاک سپرده شد.

حوزه المهدی شهر اندیشه تهران … سایت بوی سیب


فرم در حال بارگذاری ...

« متن پیام رهبر معظم انقلاب به مسلمانان جهان به مناسبت فرارسیدن موسم حجزندگینامه حضرت آیت الله سید ابوالفضل میر محمدی زرندی »